Nechali jsme si před dvěma lety postavit bazén přímo u našeho domu. Byl to můj sen. Mít místo, kde můžu plavat, aniž by mi jiní lidé překáželi v cestě a děti skákaly na hlavu. Představy byly moc krásné, ale realita je, jako už to bývá, jiná.
Nikdy jsme totiž nepřemýšleli nad tím, jak má vypadat údržba bazénu. Jak správně spustit pískový filtr, jak často čistit různými tabletami (a jakými vlastně) nebo že se musí hlídat pH vody. Já i můj muž jsme byli bazénovou problematikou nepolíbeni. Nikdo nám to nevysvětlil a nás nenapadlo se ptát. Představovali jsme si to velmi jednoduše. A tak, hned po jeho napuštění, jsme se začali potýkat s prvními problémy.
První věcí byla správná filtrace. Jako nejlepší varianta nám přišel pískový filtr. Nechali jsme si tedy poradit od pána v obchodě a šťastní jsme si ji odvezli domů. Jsem ten typ člověka, který si vždy čte návod, i kdyby se jednalo o koupi nové varné konvice. Takže jsem se do toho pustila, zatímco si můj muž prohlížel všechny součásti našeho nového bazénového pomocníka. Přes všemožná varování ohledně možnosti úrazu elektrickým proudem jsem se dostala k tomu, jak se ten stroj vlastně instaluje a spouští.
Pustili jsme se tedy do instalace pískové filtrace. Šlo to relativně lehce a díky návodu jsme byli schopni udělat to i správně. No a tak, jak jsme zvládli tuto první zatěžkávací zkoušku, jsme postupovali stejně i v dalších oblastech. To znamenalo koupit bazénový vysavač, síťku, teploměr, kartáč, trochu té chemie (v našem případě to byl chlornan sodný) a taky plachtu v případě delšího odjezdu (třeba na dovolenou). Tyto věci už jsme z časových důvodů nesháněli po obchodech, ale hledali a objednávali na internetu. Oblíbili jsme si pár e-shopů a s jejich pomocí vše dovybavili.
Všechno to šlo v zásadě lehce, získávali jsme pocit, že se v tom umíme pohybovat a stáváme se mistry bazénového oboru. Až jsme jednoho krásného letního dne přišli domů a zjistili, že je voda v našem bazénu mírně kalná. Dali jsme tam chlornan sodný a čekali, že se to ztratí. Ale nestalo se. Naopak, den ode dne to bylo horší. Rozjeli jsme tedy hon za informacemi. Hledali na internetu, co to znamená, a jak s tím naložit. Zkoumali naše osvědčené stránky. Když jsme nenašli to, co jsme potřebovali, rozhodli jsme se najít pomoc někde na telefonu. Zkoušeli jsme volat všude možně, ale vesměs se jednalo o asistentky, které neměly tušení, jak postupovat. Zjistili jsme jen, že existuje vločkovač, který by nám mohl pomoci, ale nechtěli jsme kupovat „zajíce v pytli“. Nakonec jsme zkusili zavolat do firmy Techneco, od které jsme párkrát něco kupovali. A tam jsme se konečně dovolali pomoci. Řekli nám veškeré informace ohledně bazénové problematiky, poradili, co znamená náš zákal bazénové vody. Taky nám vysvětlili, jak předejít dalším jiným problémům i jak třeba správně pečovat o pH vody, s čímž jsme si úplně nebyli jistí.
Od té doby už neobjednáváme nikde jinde, jen u nich. Když cokoliv potřebujeme, zavoláme jim, poradíme se a objednáme si to. Jsme maximálně spokojení a nedáme na ně dopustit. Pokud potřebujete informace, doporučujeme http://www.bazenovachemiepraha.cz a jejich Seňor Chlorito. Když se nás dneska kdokoliv zeptá na cokoliv týkající se bazénu, rádi poradíme a vždy doporučíme tuto firmu. Bez nich bychom se s naším bazénem nejspíš trápili dodnes. A kdo ví, možná bychom to s ním i vzdali.